lørdag den 9. februar 2019

Mixed media på lærred

Nu må jeg vist hellere få blogget det lille lærred, som jeg har lavet for ikke så længe siden. Det er simpelthen et mix af alt muligt blandet, som jeg har limet på et 20x20 cm. lærred og dekoreret med gesso, modellingpaste, maling og guldvoks.


En lang proces af flere omgange - og selvom det hele begyndte med en ide om hvide, brune/gyldne og blå nuancer, så måtte jeg erkende, at det hvide bare ikke rigtigt fungerede. Hvad gør man så? Jeg dækkede i stedet det hele med sort gesso og fortsatte processen - og slutresultatet blev bare rigtig godt. 

Den store sommerfugl er en bigz die fra Sizzix. Den har nummer #662601 og hedder Magnificent Butterfly,

Jeg synes, det var et sjovt, lille projekt og det er da en fantastisk måde at bruge sine gamle materialer på. Jeg har bl.a. brugt knapper, mønter, rester af blonde, kapsler og små metalringe. Man skal være forberedt på, at det tager lang tid og at der er meget tørretid undervejs, men hop ud i det - det er så fedt, at se det hele "smelte sammen" som en helhed. 

Tak fordi du kikkede herind - og rigtig god weekend.

Knus Jytte

2 kommentarer:

  1. Det er simpelthen super flot :D
    God weekend til dig også ;-)

    SvarSlet
  2. Kjempeflott!
    Skikkelig røft og stilig uttrykk du har fått til :))
    Skulle gjerne prøvd meg på noe lignende, men ikke turd kaste meg uti det ennå ;(

    SvarSlet

1000 tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar.
Det betyder meget for mig.