lørdag den 26. januar 2019

Dies kan bruges på mange måder

Dagens blogindlæg er et lille reklameindslag for Sizzix Lifestyle, som så gavmildt sponsorerer mig med en masse lækre dies - kvit og frit.

I sidste pakke var der bl.a. en die med hjerter, som hænger sammen i en klynge: Scattered Hearts, #662599. Det er nok ikke en die, jeg vil komme til at bruge så tit, men jeg gav den en chance og fandt et par alternative måder at bruge den på.


Først skar jeg dien i mosgummi og brugte diecuttet som stempel. Jeg stemplede med vandfast farve, så jeg bagefter kunne farvelægge med vandfarve - og stadig beholde hjerternes facon. Jeg har farvelagt hjerterne i 3 forskellige nuancer og jeg har brugt mine Zig tusher til at farve med. Derefter derefter har jeg sprayet lidt vand på hjerterne og ladet farverne løbe udenfor kanterne på hjerterne.

Et lille tekststempel og så var der et ganske sødt kort - måske en ide til et Valentines kort.


Næste forsøg med hjertedien var at bruge den til at embosse med.  Resultatet blev lidt for ferskt, så jeg skar dien i et stykke gammelt  mønsterpapir i røde nuancer - og placerede de udskårne hjerter i embossingen på kortet. Samme tekststempel som på første kort - bare sat på en lille strimmel denne gang. Er det ikke bare sødt?

Jeg har kendt begge teknikker i flere år, men har bare ikke rigtig afprøvet dem. Nu hvor jeg prøver at få brugt mine gamle materialer, så tænker jeg diverse teknikker bliver hevet lidt mere frem. Jeg vil i hvert fald gerne have mest muligt ud af alt det skønne, jeg har.

Mit projekt med at bruge af mine gamle materialer går rigtig godt - og det er en fornøjelse at bruge løs.

1000 tak fordi du kikkede herind.

Knus Jytte

2 kommentarer:

  1. Sikke et smukt kort, og masse forskellige teknikker du har brugt.

    SvarSlet
  2. Lekkre kort og kreativ bruk av diesen :)
    Tindaloo

    SvarSlet

1000 tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar.
Det betyder meget for mig.