søndag den 14. oktober 2018

Et par julekort

Jeg har tilmeldt mig et julemarked på et lokalt plejehjem og jeg er så småt gået i gang med at lave lidt dertil. Ikke fordi jeg skal have en hel masse med, men lidt og godt - satser jeg på.

Sidste lørdag på Convention fik jeg begyndt på et helt enkelt julekort, som jeg bare lige manglede en sølvtråd til, så det blev gjort færdigt i går.


Farverne er skarpere end de traditionelle julefarver. Synes det gir' et super lækkert og mere moderne look, og enkeltheden i kortet understreger stilen.

Jeg holder meget at af følge med på You Tube, hvor især julekortene lige nu har min opmærksomhed. Kristina Werners lækre Holiday Card Series er jeg kæmpe fan af. Der er så meget lækker inspiration at hente hos hende. Jeg blev så begejstret for hendes 4. kort i 2018 serien, som jeg bare måtte prøve at lave min egen udgave af.

Det kom til at se sådan ud:

Kristina Werner brugte materialer fra Simon Say Stamps, men det har jeg ikke noget af - og så kom jeg i tanke om min sjove dyre-die fra Sizzix Lifestyle - den der hedder Animal Portraits, 662094, Den er et rigtig godt alternativ - og her har jeg brugt bamsen i sættet. Huen har jeg selv klippet - syntes bare der skulle en hue til også.

Tjek forøvrigt lige de her skønne videoer fra Sizzix Lifestyle. Der er søde idéer til hyggelig julekrea.

Jeg er så heldig at have efterårsferie i den kommende uge, og der er afsat masser af tid til kreahygge.

1000 tak fordi du kikkede ind - og ha' en skøn og hyggelig dag.

Knus Jytte

4 kommentarer:

  1. hyggelige kort og dejligt at komme på julemarked håber du får en go dag og fint salg

    SvarSlet
  2. Nydelige julekort i herlige farger! Det er bare kjekt med litt annet enn de helt tradisjonelle julefargene. :D

    SvarSlet
  3. A very simply elegant card with tree!! and the snowy little bear is so adorable~ I love your work~ karen o

    SvarSlet
  4. Ohh, det første med juletræet er super flot, Jytte! :)

    SvarSlet

1000 tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar.
Det betyder meget for mig.