søndag den 23. april 2017

Et mere med mit nye stempel

Jeg fik rigtigt leget med mit nye stempel og mine zig-penne i går. Det var nu mest for at øve lidt på farvelægning og fordi det er super hyggeligt at sidde med, men man kan vel ligeså godt bruge slutresultatet til noget - og det blev så til et kort.

Jeg skar det farvede motiv til og satte en sort matte bagved. De store blomster fik en anelse mere farve i kanterne og jeg stregede lidt op med sort tusch enkelte steder. Sorte Nuvo drops i midten af blomsterne og Wink of Stella på de største blade. Teksten er stemplet på vellum og sat fast med dobbeltklæbende tape. Tekststemplet er fra Krumspring - et af mine favoritstempler for tiden.


Undervejs i processen fik jeg et par aha-oplevelser. Den første var at det faktisk også er rigtig flot kun at farve bladene og lade blomsterne stå hvide - eller næsten uden farve. Det må prøves en anden gang. Fandt også ud af at det giver en flot effekt, når man lægger en "kant" af farve rundt om de stemplede motiver. Flot, men lidt svært ... der skal øves!



I dag vil jeg nok finde et andet stempel at lege med - der er jo nok at vælge imellem, og jeg vil rigtig gerne bruge dem alle noget mere.

1000 tak for at du kikkede herind.
Jeg håber, du må få en dejlig og afslappende søndag.

Knus Jytte.

3 kommentarer:

  1. vild med dit stempel, flot kort, du har rigtigt leget. fedt man får Aha oplevelser. jeg leger osse med vand farver for tiden...på kort.. ;O)

    SvarSlet
  2. Det er så smukt og så lækkert farvelagt

    God aften

    SvarSlet

1000 tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar.
Det betyder meget for mig.