lørdag den 19. december 2015

Pernilles fødselsdagskort

For nogle uger siden sendte jeg et fødselsdagskort til Pernille og det er da vist på tide at få lagt det på bloggen. Det er et 3-fløjet kort, som holdes lukket med en dobbelt sløjfe. Basen er kraftkarton malet med hvid akrylmaling. Papirer er fra en Tilda-blok, kantpunchen en Martha Steward punch, diverse pynt fra gemmerne. Den smukke gips-figur har jeg faktisk fået af Pernille (nu fik hun den så igen). Sløjfen er lavet af seambinding, som jeg har fugtet med vand, krøllet lidt og så tørret med varmepistol.



Ha' en dejlig dag og 1000 tak for at du kikkede herind.

Knus Jytte.

onsdag den 16. december 2015

Et julehjerte mere

Nu nærmer julen sig med hastige skridt. Her julestemningen også flyttet ind. Julekortene er sendt, julegaverne er købt og der hygges i køkkenet med brunkager og konfekt.

Julepapirerne er stadig fremme - og jeg har lavet et julehjerte i Graphic 45 papir. Rødt, guld og lidt grønt. Når jeg ser på hjertet, tænker jeg engelsk vintage-jul. Ved egentlig ikke hvorfor :)


































Hjertet tilmelder jeg følgende udfordringer:
Kort o Mania - Jul
Hjerteboden - Jul

1000 tak for at du kikkede herind.

Knus Jytte

onsdag den 9. december 2015

Gavemærker til julegaverne

I år er de fleste af mine gaver indpakket i isblåt papir med hvide snefnug og med sølv-og sølvglitterbånd. Så gavemærkerne skal selvfølgelig passe til indpakningen. Her er de første 2:


De er lavet på lidt hvidt restekarton og en rest smukt julepapir fra Riddersholm, sølvpaste, en rest glitterpapir, et par flotte blingsten og lidt sølvsnor. Nu er de klar til at komme på gaverne til min mor og søster.

Jeg tilmelder gavemærkerne følgende udfordringer:

Hjerteboden - Jul
Kort o Mania - Glitrende jul 

1000 tak fordi du kikkede herind og ha' en dejlig dag.

Knus Jytte :)

mandag den 7. december 2015

Lidt leg med vandfarver

Jeg har været i det eksperimenterende hjørne og lavet et kort, hvor baggrunden er lavet med vandfarve. Det er mit første forsøg, og jeg er faktisk rigtig godt tilfreds med resultatet.

De store snefnug er stemplet og embosset på før jeg begyndte at farve baggrunden. De små snefnug og teksten er stemplet på bagefter. Hele baggrunden har fået en tur med Wink of Stella, så det glitrer rigtig fint. Det kan desværre ikke ses på billedet.


Det var rigtig sjovt at prøve denne teknik, så jeg har helt sikkert lyst til at lave flere kort på samme måde.

Jeg tilmelder kortet udfordringen Inkspirational Challenge - Flake.

1000 tak fordi du kikkede herind.

Knus Jytte :)

søndag den 6. december 2015

Noget udfordret af det manglende dagslys

Jeg har bare sådan lyst til at vise jer et kort, som jeg lige har lavet. Desværre lever fotoet slet ikke op til virkeligheden. Kortet er meget smukkere, mere klart og renere end billedet viser.

Jeg vandt for en uges tid siden et lækkert sæt snefnug-dies fra kaboks. Det er dem, jeg har leget med i dag. Jeg har valgt at bruge "negativet" og har placeret det lille snefnug die-cut i det store snefnugs "negativ". Håber det giver mening. Et julekort i CAS - stil.

 

Jeg har også brugt min nye MISTI til at stemple teksten med. Førhen var jeg ikke glad for at stemple direkte på kortet, men det kan jeg roligt gøre nu. Jeg kommer til at elske min MISTI og helt sikkert også til at bruge mine stempler meget mere.

Jeg tilmelder kortet følgende udfordringer:
Papirlosjen - Jul/Vinter 
Scrappelyst - Dies og/eller punch
Inkspirational Challenges - Flake 
Kort o Mania - Glitrende jul 
Dies R Us - Christmas 
Hobbygarasjen - Jul 
Papirplaneten - Jul 

1000 tak fordi du kikkede herind.

Knus Jytte :)

onsdag den 2. december 2015

Hjerter klippes med en saks ...

... men det er nu lettere med dies og Big Shot.

Inspireret af årstiden og de rød/hvide farver, deltager jeg selvfølgelig i Pion Designs december udfordring, hvor man kan være heldig at vinde en hel serie af deres smukke papirer.



Jeg har leget lidt med skønne Pion Design papirer og med en Marianne Design die, og det er blevet til det her søde julehjerte.


Jeg tilmelder hjertet følgende udfordringer:
Papirlosjen - Jul/vinter
Hjerteboden - Jul
Pion Design - December challenge
Dies R Us - Christmas
Hobbygarasjen - Jul
Papirplaneten - Jul
Kreativ Scrapping - Alt er lov

1000 tak fordi du kikkede med herinde.

Knus Jytte :)

tirsdag den 1. december 2015

Endelig december

Så blev det endelig december - åh, jeg elsker december og juletiden.

Det er igen blevet tid til en ny udfordring på Card and Scrap og denne gang varer udfordringen hele måneden og du kan lave lige, hvad du har lyst til. Teamet er nemlig "Alt er lov" denne gang.

Jeg har lavet et shabby chic juletag til inspiration til udfordringen og jeg er rigtig glad for resultatet, som står fremme i min stue til pynt her i december. Lag på lag, paste, gesso, blonder, fjer og masser af magisk glitter.



Jeg tilmelder mit shabby chic juletag følgende udfordringer:
Hjerteboden - Jul
LLC - Sparkle
Papirlosjen - Jul/vinter
Kort o Mania - Glitrende jul
Kreativ Scrapping - Alt er lov
Card Mania - Christmas
Simply Create too - Snow/Use mostly white
Hobbygarasjen - Jul

1000 tak fordi du kikkede med og rigtig glædelig 1. december.

Knus Jytte