søndag den 16. oktober 2016

Flere timers fornøjelse...

Jeg er stor beundrer af Maremi SmallArt som jeg følger på You Tube. Hendes værker er simpelthen bare SÅ smukke. Jeg elsker hendes videoer. Stærkt inspireret af hende, begyndte jeg i går aftes på et mixed media tag lavet af pap fra emballage.

Jeg havde ingen idé om, hvordan jeg ville bygge det op og hvilke materialer jeg ville bruge.

Jeg begyndte med at give det pappet gesso, som jeg derefter dækkede med mindre papirstykker med vintagetekster på. Mere gesso ovenpå og derefter næsten fjernet igen for at lade teksterne være synlige (de anes så kun til sidst på den nederste del af tagget).

Så stencil og farver på (sprays og maling) - og så kom det faktisk helt af sig selv med valg af blomster, som bare passede godt ind i farvevalget. De blev dog sprayet over med glimmermist er par gange for at sammenholde det hele farvemæssigt.

Jeg har dykket godt i gemmerne og brugt en masse gamle herligheder, som har ligget i skattekisten og ventet på at blive brugt: træpynt, blomster, glitter, stof, perler, smykkerester, metalpynt m.m. Det føles så godt, at bruge løs og se resultatet langsomt forvandle sig fra en masse løsdele til et skønt mixed media tag i smukke efterårsfarver.

De håndlavede blomster har jeg fået for flere år siden af søde scrapsøstre. Tror både Mette, Lonnie, Pernille er blomsterleverandører på dette tag. 1000 tak til jer, piger. I laver alle 3 meget smukke blomster.

Jeg har lagt "vanddråber" på med Nuvo Crystal Drops og til allersidst har jeg rammet ind med black soot distress ink.

Her et par close-up billeder

Jeg tilmelder mit mixed media tag på følgende udfordringer:
Kort o Mania - La det blomstre 
Nordsalten Hobbyklubb - Perler er kvinnens beste ven 
Dies R Us - Fall (The handmade rose is a die-cut
Scrappiness - Maling og stencils 
Anything But Cute - An Autumn Day 
Let's Craft and Create - Halloween/Autumn/Fall 

1000 tak fordi du kikkede herind.

Knus Jytte.

15 kommentarer:

  1. Absolutely BEAUTIFUL!! Thanks so much for playing in our ‘FALL including Halloween’ challenge at Dies R Us! Please come back again soon!

    Darlene (DRU Blog Leader)
    DIES R US CHALLENGE BLOG
    DAR’S CRAFTY CREATIONS Please come for a visit.

    SvarSlet
  2. Fabulous creation! Love the colours and the layout. Thank you for joining us at Lets Craft & Create Challenge. We hope to see you again :) Mary DT x

    SvarSlet
  3. Denne var fantastisk flott, utrolig hvor fint embalasje kan bli, når man gir det struktur, farger å pynt. Alle små detaljer, rett og slett en fryd for øyet <3 Takker for titten og håper å se deg hos Scrappiness på fremtidige utfordringer. Han en fin fin dag :)

    SvarSlet
  4. Super flot og kreativ .... skønne teknikker

    Ha en god dag, knus

    SvarSlet
  5. Wonderful creation. I love the stencilling and the water drops are just perfect. Thanks again for joining us at Let's Craft and Create.

    SvarSlet
  6. Gorgeous! The details are amazing. Thanks for joining us at Dies R Us!

    SvarSlet
  7. What a beautiful project this is! I love your dreamy background and your fabulous flower arrangement! Thank you so much for joining in our 'An Autumn Day' challenge at Anything But Cute! Branka DT

    SvarSlet
  8. Jytte, you have created a beautiful tag with so much texture and a lovely design! Thank you for sharing it with us in our 'An Autumn Day' challenge at Anything But Cute. Hugs! Sara Emily DT

    SvarSlet
  9. Oh wow! This is so beautiful! Very pretty combination of color and elements. Thank you for joining our Autumn Day challenge at Anything But Cute! Hugs, Autumn

    SvarSlet
  10. Rigtig smukt tag, og sikke mange lag og teknikker. Super.

    SvarSlet
  11. Wow, for en flott tag du har kreert:) Mange lag og flotte detaljer. Takk for at du er med på vår utfordring hos Scrappiness. Klem Lone

    SvarSlet
  12. Her er det bare og bøye seg i støvet. Dette er så lekkert at jeg mangler ord. Masse herlige detaljer og man kan se lenge uten og bli mett, det er iallefall sikkert.
    Tusen takk for at du scrapper med oss i Nordsalten hobbyklubb :-)

    SvarSlet
  13. Absolutely gorgeous! Thanks so much for sharing with us in the Let's Craft and Create's "Halloween or Fall/Autumn" challenge!
    Hugs,
    Leslie, Let's Craft and Create DT
    Love To Scrap!

    SvarSlet

1000 tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar.
Det betyder meget for mig.