lørdag den 20. september 2014

Altered Domino

Længe har jeg gået og kikket efter det gode gammeldags Domino-spil i genbrugsbutikkerne - og i går var der endelig gevinst. Jeg skyndte mig hjem og tjekkede Pinterest lidt ud .. og så i gang.

Det første lillebitte kunstværk blev til et stykke julepynt og jeg er vild med det.


Det er et noget større arbejde end man lige forestiller sig af sådan en lille fætter. Først har jeg embosset alle siderne med sølvembossing, derefter limet smukt julepapir (Maja Design papir) på både for- og bagside.

Jeg lavede bagsiden først - og lagde glossy accent på.... og så vente, vente, vente ...  vente, vente, vente ...

Endelig i gang med forsiden:
Jeg har brugt et ultralille stempel til teksten, som er limet ovenpå grundmotivet. Derefter er der pyntet med stickles rundt i kanten - og da det var tørt, har jeg lagt glossy accent ovenpå hele brikken og drysset ganske lidt glimmer hist og pist, så det giver et fint spil. Den lille sølvpynt på hjørnet af teksten er også lagt ned i glossyen, imens den var våd.... og så i seng.

Da jeg stod op i morges, kunne jeg arbejde videre..
Jeg har limet et stykke, lækkert seam binding rundt om siderne på brikken og bundet en knude øverst. Siderne er derefter dekoreret med små halvperler. Til sidst bandt jeg en sløjfe af twine om en lille charm og limede den på toppen af brikken. Min første altered domino er færdig - den blev så fin, at jeg selv beholder den :)


Håber i alle har nydt den måske sidste, dejlige sensommerdag for i år.

1000 tak fordi i kikkede med.

Knus Jytte :)

8 kommentarer:

  1. Hvor er den bare fin Jytte, virkelig smukt lavet.
    Har selv haft øje på dem gennem noget tid, men heller ikke været heldig at finde nogen af de brikker nogen steder, så gætter på, at vi er mange om budet efter de er blevet så populære. Din er godt nok bare cute, den er jeg også bare vild med.

    SvarSlet
  2. Nej, tænk lige at en gammel domino brik (dem har jeg da også et eller andet sted) kan blive så flot, det er jo netop den lille størrelse der er så fint. du er fuld af kreative ideer. knus morkaren.

    SvarSlet
  3. P.S. mine er købt i TIGER hvis nogle skulle have lyst til at gøre Jytte kunsten efter. knus

    SvarSlet
  4. Ja jeg ville da aldrig drømme om at der var en domino brik, der har lagt "skelet" til dette lille yndige og fine juleophæng. Super god ide.

    SvarSlet
  5. fin ide at pynte dominobrikker. og sikkent et sødt resultat

    SvarSlet
  6. Smukt, smukt og atter en gang smukt, du kan bare det der og der kommer vist helt sikkert flere fra din hånd ;O)))

    SvarSlet
  7. Sikke en fin ide. Det ser godt ud.

    SvarSlet
  8. Jeg så et par dygtige piger lave disse til Scrap i Billund - og sidste aften til korthygge i Hobbygaarden også. De er bare monstersøde. Jeg skal da garanteret også på Dominobrikkejagt *G* - Din lille kreation er super sød og et lille mesterværk!

    SvarSlet

1000 tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar.
Det betyder meget for mig.