søndag den 30. oktober 2011

Fra kortmager til scrapper

Sædvanligvis laver jeg kort, hvor jeg kun pynter forsiden - og måske lidt på den ene inderside. Et par gange har jeg lavet mere udfordrende kort, hvor jeg har gjort ekstra meget ud af detajlerne og arbejdet på alle sider af kortet. Jeg elsker jo at kæle for detaljerne - og tror jeg vil kaste mig ud i lidt mere avancerede kort. Jeg bliver SÅ inspireret af alle de superdygtige piger i blogland, som bare er mestre i at fremstille helt fortryllende kort. Jeg kan se det smukke i både de enkle og i de meget detaljerede kort - og kan også vældig godt li' at lave begge dele selv.

For et par år siden blev mine kort lavet af ganske få materialer: almindeligt kulørt karton, smukt papir, skabeloner jeg klippede eller skar ud, stickers, glansbilleder og lidt bånd. I dag har jeg næsten alt hvad hjertet kan begære af materialer og hver eneste måned kommer nyt til. Min stil har virkelig ændret sig og jeg synes godt, jeg i dag kan kalde mig "scrapper".

Ud over kort har jeg gang i flere scrapprojekter som et par hjemmelavede smash-bøger, en junkjournal og lidt altered art (vintagetags og en dekoreret vintageæske). Jeg køber/samler/bytter mig til alt inden for scrapbooking. Det eneste som endnu ikke rigtig fanger mig at lave er LO's. Man skal aldrig sige aldrig - måske får jeg pludselig lyst til det også.

Efterhånden er julekortene ved at være lavet for i år - og jeg kan begynde på nye projekter. Det bliver spændende at se, hvad det så bliver - kortene vil nok altid være mit hjertebarn.

Her endnu et julekort



og her min første vintageæske



1000 tak for kik og kommentarer - og rigtig god efterårssøndag :o)


10 kommentarer:

  1. Jeg kan sagtens genkende din tur gennem kortmager universet - den ligner min til forveksling. *G* Jeg er dog nået til også at lave LO - og uha uha ... Jeg troede aldrig jeg ville blive bidt af det - men det ER jeg - og måske næsten endnu mere end af kortene. Så pas på! hihi.
    Du har igen lavet et sødt julekort! - og din vintage æske er bare supersmuk! Flot arbejde!

    SvarSlet
  2. Sådan startede jeg også.
    Et rigtigt sødt julekort... ser så fint ud med guldet. Super smuk og lækkert pyntet vintage æske.

    God søndag, knuss

    SvarSlet
  3. Dejlig - og typisk beskrivelse af et scrap-forløb. Utroligt som du er kommet godt fra start, men du er også virkelig kreativ, og derfor er vi mange, der følger med i dine kreationer. Igen i dag viser du fine ting.
    Jeg startede med layout, og et enkelt primitivt kort i ny og næ.
    Så ville jeg godt hjælpe hos OSH,......... og på den måde blev jeg fanget af kortene.
    Og sådan kan det veksle....afhængig af lyst og behov.
    God søndag...og fortsat god scrappelyst.

    SvarSlet
  4. Selvfølgelig kan du kalde dig scrapper. Du er jo bare SÅ dygtig, og nu også med din smukt dekorerede æske. Den dag du starter med LO´s, tryller du såmænd også bare. de smukkeste af dem ud af ærmet =D
    Knus Lonnie

    SvarSlet
  5. Altid dejligt med udvikling - lækre ting du får lavet.

    SvarSlet
  6. wawwwww super flot som altid

    klemmmm og god aften.

    SvarSlet
  7. Wowww super flott julekort og eske Jytte!!!
    Nydelig pyntet og flotte detaljer!!
    I like :)
    Du må ha en god mandag.

    ♥ klem, Inger

    SvarSlet
  8. Rigtig fint julekort og æske.

    SvarSlet
  9. Det er skønt at man udvikler sig, og faktisk hele tiden med Scrapbooking : ) det er sjovt at se de ældre ting man har lavet, og så dem man laver nu.
    Rigtig flot julekort og æske, du har lavet : )

    SvarSlet
  10. Wouw nogle lækre ting du lavet, den æske er bare flot.

    Tak fordi du deltog i min blogcandy.

    Mette

    SvarSlet

1000 tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar.
Det betyder meget for mig.